Powiatowy Zlot Rowerowy

Strona DGPNZ-LKS Roztocznik

Roztocznik

Radio przez Internet

Aby założyć radio nadające na falach FM, trzeba liczyć się ze sporymi kosztami, które musimy ponieść na samym początku działalności. Wykupienie koncesji na nadawanie radia lokalnego, bądź ogólnopolskiego, opłata za nadanie konkretnej częstotliwości, licencje od Zaiksu, Zpavu, Stoartu itp. nie wspominając już o sprzęcie do nadawania audycji. Całe szczęście istnieje alternatywa dla wszystkich miłośników radia. Jest nią założenie radia w Internecie!

Radia internetowe radzą sobie bardzo dobrze. Być może, jest to spowodowane faktem, iż w sieci panuje prawdziwy wolny rynek. Póki co Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie sięga do Internetu, dzięki czemu rynek reguluje się sam (każdy może nadawać, ale próbę czasu przetrwają tyl ko najlepsi).

Podcasting – prekursor radia internetowego

Bardzo popularną formą nadawania w Internecie jest tzw. podcasting. Jest to forma internetowej publikacji dźwiękowej  (lub  filmowej),  ostatnimi  czasy zdobywająca coraz większą popularność. Większość stacji radiowych nadawanych w Internecie opiera się głównie na transmisji takich form audycji. Tematyka takich nagrań jest bardzo szeroka. Można nawet skusić się o stwierdzenie, że w polskiej sieci można znaleźć podcasty poruszające praktycznie każdą tematykę. Poczynając  od  polityki,  poprzez  majsterkowanie, gotowanie, teorie spiskowe, a kończąc na luźnych przemyśleniach,  mniej  lub  bardziej  elokwentnych autorów tych dźwiękowych publikacji. Doskonałym źródłem polskich podcastów jest strona internetowa: www.polskipodcasting.com, na której można znaleźć sporo ciekawych nagrań, które ukazują się regularnie w polskim Internecie.

Czytaj dalej →

Festiwal Przedsiębiorczości BOSS 2012

BOSS 2012

Magazyn DSF BCC – nr 1(2)/2012 (skład i grafika)

Magazyn DSF BCC

Mit zbitej szyby… czyli czym jest planned obsolescence

Kupując dzisiaj jakikolwiek sprzęt elektroniczny musisz mieć na uwadze fakt, iż zepsuje nam się dzień po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Czy to po prostu zwykły zbieg okoliczności? Oczywiście, że nie! Jeśli Cię to dziwi, czytaj dalej, aby dowiedzieć się czym jest planned obsolescence.

Planned obsolescence, czyli planowane starzenie (planowana nieprzydatność), to powszechnie stosowana przez największych producentów strategia polegająca na dostarczaniu konsumentowi produktu, który ma ograniczoną żywotność, przez co końcowy odbiorca jest zmuszony częściej dokonywać zakupu, napędzając jednocześnie koniunkturę oraz zapewniając ww. producentowi stały dopływ gotówki.

Pozytywnie wybita szyba?

Cały ten plan opiera się na tzw. „micie zbitej szyby”. Aby to wyjaśnić, sięgnijmy do hipotetycznego przykładu. Pewnemu właścicielowi dobrze prosperującego punktu ksero zdarzyła się dość nieprzyjemna sytuacja. Obok jego siedziby przechodził student – zdesperowany z powodu niepowodzenia na egzaminie. W odruchu bezsilności, owy student, postanawia wyładować swoją złość na witrynie wspomnianego punktu ksero. W konsekwencji właściciel jest zmuszony wydać swoje ciężko zarobione pieniądze na nową szybę. Paradoksalnie jednak, wybryk studenta okazał się pozytywnym impulsem dla lokalnej społeczności, ponieważ właściciel ksera wprowadził w ruch pieniądze płacąc szklarzowi za nową szybę. Dzięki temu pobudził gospodarkę. Dał pracę szklarzowi, któremu do tej pory kiepsko się powodziło, a te dodatkowe zarobki pozwolą mu dalej funkcjonować na lokalnym rynku.

Podobnie kalkulują dzisiejsi producenci. Jeżeli klient będzie zmuszony wymienić zużyty produkt, gospodarka będzie pobudzona poprzez nieustanny przepływ pieniędzy. Fabryki będą dostawać ciągłe zamówienia na nowe produkty. Ludzie w tych fabrykach będą mieli pracę, za którą będą dostawać pieniądze pozwalające właśnie na wymianę zużywających się sprzętów. Samonapędzający się mechanizm, czyż nie?

Czytaj dalej →

Nowa strona Dolnośląskiego Zrzeszenia LZS

Magazyn DSF BCC – logo

Magazyn DSF BCC

Dolnośląskie 65-lecie LZS Bystrzyca Kłodzka – relacja wideo

Inteligencja Finansowa 2011

Inteligencja Finansowa 2011